Tedarik zinciri çözümleri

İş Ortaklıkları

Akıllı Hizmetler

Nakit Akışını Hızlandırmak İçin Yöntemler

Nakit akışı, bir işletmeye giren ve çıkan net para dengesini bir başka değişle giren ve çıkan paranın eşgüdümünü, dengesini ölçer. Girişler genellikle mal ve hizmet satışlarından elde edilen tutarlardan ve işin niteliğine göre yatırımlardan elde edilen gelirlerden oluşurken, çıkışlar faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için yapılan tüm giderler ve borç ödemelerinin tamamıdır. Şirketlerin nakit girişleri nakit çıkışlarından çok daha fazla olsa bile nakit girişlerin nakit çıkışlarından daha geç gerçekleşmesi nakit akış dengesini bozar, şirketlerin nakit sıkıntısı çekmesine neden olur. Bu nedenle nakit girişlerinin zamanlaması ile nakit çıkışlarının zamanlaması eşgüdümlü ve dengeli olmalıdır. Hatta nakit girişlerinin zamanlamasını daha erkene çekebilmek şirketlerin nakit akışını hızlandıracaktır. Nakit akışı yönetimine sofistike bir yaklaşım benimseyerek nakit akışını optimize etmek, verimli iş operasyonu için çok önemlidir. Bu stratejiler ve en iyi uygulamalar, nakit akışı yönetiminizi optimize etmenize ve dolayısıyla nakit akışınızı eşgüdüm içinde dengeli yönetmenize yardımcı olabilir. Sağlıklı ve dengeli nakit akışı, işletmelerin finansal risklerden kaçınmalarına ve büyüme potansiyellerini en iyi şekilde gerçekleştirmelerine yardımcı olur.

İşte Nakit Akışını İyileştirmeniz için 5 Yöntem

1. Müşteri İlişkilerinizi Yönetin

Alacak hesaplarının yönetimi için iyi müşteri ilişkileri esastır. Müşterilerinizle iyi bir ilişkiniz varsa, ödemeyle ilgili bir sorun olduğunda her iki taraf için de işe yarayan bir çözüm bulmak adına sizinle çalışmaları daha olasıdır. Müşterilerinizle iletişim halinde olduğunuzdan ve hesap durumları hakkında onları güncel tuttuğunuzdan emin olun. Ödemelerinin vadesi gelmeden önce dostça hatırlatmalar gönderin ve ödeme zamanı geçtikten sonra takip edin. Müşteri ilişkilerinizi iyi yönettiğinizde, zamanında ödeme alma olasılığınız artar. Müşteri ilişkilerinizi yönetmenize yardımcı olması için CRM yazılımını da kullanabilirsiniz. CRM yazılımı, hatırlatıcıların gönderilmesi ve takipler de dahil olmak üzere, alacak hesaplarının yönetimiyle ilgili birçok görevi otomatik hale getirebilir. Üstelik tüm bunları Octet’in tahsilat ürünleriyle otomatikleştirebilirsiniz.

2. Dijitalleşme ile Nakit Akışını Hızlandırın

İşletmenizin nakit akışını iyileştirmenin ilk adımı, nakit hareketlerini görünür kılmak için teknolojiden yararlanmaktır. Bu yaklaşım, işletmenizin envanteri daha hızlı bir şekilde gelire dönüştürmek için ilgili önlemleri alarak nakit dönüşüm döngünüzü yönetmenizi sağlayacaktır. Nakitteki bu artış, yeni girişimleri değerlendirmenize yardımcı olacaktır. Sistemlerinize gelişmiş dijital teknolojileri entegre edin. Yapay zekâ, analitik, API’ler ve büyük veri gibi gelişmiş teknolojilerin uygulanması, nakit yönetimi sürecinizi daha da kolaylaştırabilir.

3. Satışı Düşük Olan Ürünler İçin Envanterinizi İnceleyin

Envanterinizde çok uzun süre kalan öğeler kar elde etmenize yardımcı olmaz. Hareket etmeyen herhangi bir ürün, onu ilk etapta satın almanın maliyetlerini karşılamaz. Ayrıca satılmayan envantere hizmet verirken depolama veya diğer bakım maliyetleri nedeniyle para kaybedebilirsiniz. Satmayan mallarınız varsa uzun vadede size maliyeti olabilir. Muhtemel bir çözüm, satış elde etmek için durgun ürünlerin fiyatlarını düşürmektir. Büyük bir kar elde edemeseniz bile, alanı boşaltmak, müşterilerin ilgisini çekme olasılığı daha yüksek olan envanteri stoklamanıza olanak tanır. Daha sonra, düşük satılan malları yeniden stoklamamayı seçebilirsiniz.

4. Verimlilik İçin İşlemleri Kolaylaştırın

Günlük operasyonlarda verimliliği artırarak azaltılabilen maliyetler nakit akışının iyileşmesine yardımcı olabilir. Örneğin şirketler, verimliliği en üst düzeye çıkarmak ve monoton görevlere olan ihtiyacı en aza indirmek için, özellikle tedarik zinciri operasyonlarında otomasyondan yararlanabilir. Görevleri otomatik yazılım çözümlerine devretmek, insan hatası riskini en aza indirebilir, tedarik zinciri görünürlüğünü ve müşteri memnuniyetini artırabilir.

5. Güçlü Tedarikçi İlişkilerine Öncelik Verin

Güçlü tedarikçi ilişkileri, sağlıklı bir tedarik zincirinin temelidir ve bu ilişkilere öncelik vermek, şirketin dayanıklılığını ve büyümesini olumlu yönde etkileyebilir. Kısa vadede, daha iyi ödeme koşulları nakit akışında iyileşmelere yol açabilir. Uzun vadede daha güçlü ilişkiler, gecikmeleri, anlaşmazlıkları ve kalite sorunlarını en aza indirebilir.

Bu yaklaşımın anahtarı, işletme için en önemli olan tedarikçileri belirlemektir. Bir işletme, tedarikçi bilgi yönetimi sistemi gibi merkezi bir araç kullanarak tedarikçilerini yönetebilir ve modern bir şekilde daha üretken ilişkiler geliştirebilir.

Octet, sunduğu dijital tahsilat ve ödeme yöntemleri ile nakit döngüsünün alıcılar için uzun, satıcılar için kısa olmasını sağlayan bir tedarik zinciri yönetim ve finansman portalıdır. Başvuru linkine tıklayarak Octet avantajlarından hemen yararlanmaya başlayabilirsiniz.

Paylaş: