Return to Blog

Nakit Yönetimi ve Start-up’lara tavsiyeler

Blog By editor – 28 Nisan 2021

İnternet kaynaklarına göre, Şubat 2020 tarihi itibariyle, Amerika’da 10,605, EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) Bölgesinde 9,311 ve Asya-Pasifik Bölgesinde 6,129 Start-up işletme bulunmakta. Bu işletmelerin hepsi başarılı olacak mı? Bu konu ile ilgili aşağıda gözlemlenmiş olan ve aralarında nakit yönetiminin de yer aldığı 10 temel başarı faktörünü sıralıyorum:

2020 yılında yaşanan pandemiye rağmen küresel fintech yatırımlarının toplamı 2,861 işlemde, 105.3 milyar ABD Dolarına ulaştı. Yatırımcılar da bu başarı faktörlerinin start-up’larda olup olmadığına bakarak yatırım kararlarını alıyorlar.

Başarılı olan fintechlerdeki başarının sırrını 10 maddede toplayabiliriz.

1. Fikir
Tabi ki kurucuların başlangıçtaki yaratıcı fikirleri önemli ama bunun nasıl ve ne zaman uygulanacağı da bir o kadar önemli.

2. Liderler
Start-up’larda liderlik ve sahip olunan vizyon çok önemli. Aynı güzel fikir, yetersiz bir liderin ellerinde heba olabilir.

3. Ekip
Start-up yatırımcılarının vizyonu kadar ekibin de deneyimi, yeterliliği ve azmi o işin başarısı için eşdeğer ağılıkta önemli bir etken.

4. Nakit Yönetimi (Sermaye)
Her iş için gerekli olan sermaye ve iyi nakit yönetimi start-up’lar için de önemli. Kuruluş ve gelişme dönemlerinde çokca kişisel ve aile birikimlerine, kredi kaynaklarına başvuruluyor. Belirli bir aşamada mutlaka başka yatırımcılar da işin içine giriyorlar.

5. İş Planı
Bir iki kişiyle başlayan girişimler doğal olarak kurumsallaşmadan uzak oluyorlar. Herkes her işi yapar durumda. İyi bir iş planı, odaklanmayı ve gidilecek yönün belirlenmesinde çok önemli. Ne kadar planlı olunursa başarı şansı o kadar yüksek oluyor.

6. Planın Uygulaması
Ne kadar iyi bir iş planı yaparsanız yapın, uygulamasındaki zayıflıklar işletmeyi başarıya götürmez. O nedenle, iş planına odaklı bir yönetim tarzı benimsenmelidir.

7. Zamanlama
Aynı konuda faaliyet gösteren birçok start-up’ın olmasına rağmen zamanında girilen bir piyasada, kendilerine niş yaratabilen yeni girişimler, rakiplerinin veya benzerlerinin önüne çıkabiliyorlar.

8. Kriz yönetimi
Ne kadar dikkatli ve çalışkan olsanız dahi mutlaka bir şeyler ters gidecektir. Krizi önlemeye yönelik atacağınız adımlardan daha da önemlisi, krize karşı nasıl karşılık vereceğinizdir. Krizleri yönetebilme becerisi işletmenin geleceğini de belirleyecektir.

9. Pazarlama
Fikrinizi, ürününüzü nasıl paketleyip, hangi argümanlarla pazarlayacağınız kullanıcıların tercihlerini belirleyecektir. Ne kadar iyi bir ürününüz olursa olsun, aynı yaratıcılıkla pazarlayamazsanız çabalarınız boşa çıkabilir.

10. Büyüme
Çok hızlı büyümenin ilerde sorunlara neden olabileceği gibi çok yavaş ve temkinli büyümeye çalışmak da önemli fırsatları kaçırmanıza neden olacaktır. Hızlı ve yavaş büyüme arasında bir dengenin kurulması gerekir.

 

Yazar: Dr. Selim Seval – Yönetim Kurulu Başkanı

Octet Blog’daki diğer yazıları okumak için https://octet.com.tr/blog/ adresini ziyaret edebilirsiniz.